söndag 30 augusti 2009

Rim och reson - om att skriva vistexter

Rim och reson - om att skriva vistexter är en inspirerande och lärorik bok skriven av Christina Kjellsson (Kabusa böcker). I boken får man konkreta instruktioner för att skriva vistexter. Hur får man fram sitt budskap? Hur får man lyssnaren att uppleva innehållet? Vilka fallgropar lurar? Boken är till för de som är sugna att börja skriva folksånger och visor, men jag tycker att boken kan vara inspirerande för all sorts sångtexter och även övriga texter och berättelser. Författaren berättar om sin djupa kunskap kring visor med förtroende och humor. En lättläst och intressant bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill be om ursäkt i förväg för min kassa pocket och pyssel, det har varit lätt galet här senaste tiden, lovar att kompensera nästa gång :)

Torbjörn Wester (Litteraturpalatset) sa...

Intressant bok. Undrar om man kan ha nytta av råden även i annat skrivande? Att nå fram och väcka känslor hos läsaren vill ju den som skriver prosa också göra!

Jag har förresten lagt till din blogg i min länklista över bokbloggar.

Om du vill får du jättegärna länka till mig!

På min blogg har jag en länksamling till skrivtävlingar, hundratals bokbloggar och bokhandlare.

Mvh.
Torbjörn (Litteraturpalatset)

http://www.litt.se