lördag 15 augusti 2009

Majas klimatmat

Majas klimatmat (Ica bokförlag) är skriven av Maja Söderberg. Boken har ett hundratal recept indelade efter årstiderna. Recepten bygger på några enkla grundprinciper: följ årstidernas växlingar, handla närproducerat, ekologiskt och rättvisemärkt, välj fisk från hållbara bestånd och välj vilt och lamm före nöt och fläsk. Det här är en vacker och inspirerande kokbok med massor av goda recept som passar hela familjen. Det är framförallt vardagsrecept, sådana som går enkelt att tillaga och där man har de flesta ingredienserna hemma. Det här är en bok som jag kommer att laga en hel del ifrån och jag kommer att ha boken nära till hands för att använda den allt eftersom året går.

5 kommentarer:

Linnea sa...

Den här boken är jag verkligen sugen på! Kul att den innehåller "vardaglig" mat, för det är ju sådan mat man lagar mest och de flesta kokböcker är ju så fixerade vid festmat.

Din hemliga bokvän sa...

Den här boken lånade jag på bibblan för ett tag sedan. Jag tyckte den var jättebra. Fanns många smarriga recept i den. Är här inne och snokar lite inför Pocket & Prassel 3.0 :-)

hemliga bokvännen sa...

Hej där. Tänke bara säga att jag är din hemliga bokvän. Är inne och snokar lite på din blogg nu.

hamilga pocket och pysselbokvännen sa...

jag är för pocket och pyssel alltså.

vi kanske får ha olika nick här

Din hemliga bokvän 3.0 sa...

Det kanske vore en bra idé :-) Byter nick nu...