lördag 22 augusti 2009

En shopaholic i New York

Bok nummer två i serien om Rebecka Bloomwood är utläst. I En shopaholic i New York flyttar Rebecca och Luke till New York och hon hamnar mitt i ett shoppingeldorado. Det är inte det lättaste att bara köpa det man behöver då inte. Sophie Kinsella har återigen skrivit en lättläst chic lit. Även om boken är förutsägbar och klicheartad så är den underhållande. Rebecka är pinsam, osannolik, en ekonomisk katastrof och stundvis till och med outhärdlig som person, men hon har trots allt hjärtat på rätta stället och är lätt att tycka om. Jag har redan börjat på bok nummer tre, En shopaholic säger ja, så snart ska du få igen dem Linda ;-)

1 kommentar:

Lindsey sa...

Haha ... det är ingen brådska. Bara jag får tillbaks dom så ... Vill du förresten låna, en ny bok, som jag köpt? Men kommer inte ihåg vad den hette *s*. Ska kolla när jag kommer hem //Kram, L ... P.S. Iaf en verklighetsbaserad bok om övergrepp D.S