tisdag 16 juni 2009

En lista

Har hittat en lista på bloggen Det enkla målet. Tänkte fylla i den så jag kan skjuta på att börja jobba en liten stund till ;-)

1. Hur gammal är du om fem år? 35
2. Vem var den sista du träffade? Kassörskan på Ica
3. Hur lång är du? 169 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Började se Låt den rätte komma in igår för andra gången, men fastnade inte för den den här gången heller så vi stängde av.
5. Vem ringde du senast? Dragonens vårdcentral
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Jo, lite här och var. Vi får besked imorgon" Till sambon.
7. Vad är dagens planer? Jobba, åka på Saab och hämta en reservdel jag beställt, svänga in på en loppis i närheten, hämta dottern på dagis och ikväll har vi doula-träff.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror till vem och när, men tycker att sms ofta är smidigt.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? I fredags
11. Vilken ögonfärg har du? Blå-gröna
12. När vaknade du idag? 06:50
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, när jag var yngre och bodde hos föräldrarna hittade jag och en kompis en långhårig katt som vi döpte till Ludde.
14. Vilken är din favoritplats? Höga Kusten
15. Vilken plats föredrar du minst? Storstäder
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Någonstans på landet i en röd Västerbottensgård
17. Vad skrämde dig som barn? Mörkret
18. Vem fick dig att skratta senast? Dottern
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det varierar
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre, en till oss var.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre. Västerbotten, Ångermanland, Västmanland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Mjo.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Det varierar.
27. Vilken är din favoritglass? Sandwish med krossad choklad eller
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett hus någonstans på landsbygden, betala av skulder.
29. Tycker du om kinamat? Japp, är stammis på en av kinarestaurangerna här i stan.
30. Tycker du om kaffe? Nja, det funkar, men inget jag dricker dagligen.
31. Vad dricker du till frukost? Juice.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej, det varierar.
33. Kan du spela poker? Jodå.
34. Tycker du om att mysa? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? Njae, det tror jag inte.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min tremänning.
37. Vill du ha barn? Har en dotter, men vill gärna ha några till.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, spanska, tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Jo, några gånger.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Barnkläder, heminredning, böcker.
42. Äger du dyra smycken? Nej, bär sällan smycken.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vitlöksbaguette.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Dottern.
45. Välj ett ärr på din kropp? Har ett ärr på min fot efter att ha blivit trampad på av en häst.
46. Vad har du för ringsignal? Bra fråga. Antagligen en standardsignal. Har sambons gamla mobil och har inte bytt signal.
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, dottern använder en del av dem.
48. Flirtar du mycket? Nej, jag är alldeles för upptagen.
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Bilden till Barnboksbloggen togs i sovrummet i förra lägenheten.
50. Kan du byta olja på bilen? Ja, det tror jag, har fått lära mig det både när jag tog taxileg och av brorsan.
51. Har du fått fortkörningsböter? Nope.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på och läser "Stella och Sebastian"
53. Läser du dagstidningen? Japp, dagligen.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
55. Dansar du i bilen? Njae, lite trångt. Men jag sjunger glatt med i låtarna på radion.
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rockklassiker.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En address på ett kuvert.
58. När var du i kyrkan senast? Nyårsafton 2007/2008
59. Vilka personer utmanar du? Vem som helst som har lust.

1 kommentar:

Lindsey sa...

Ludde minns jag, grå och långhårig. Visst var det väl han som yrde iväg i vinddraget då en långtradare susade förbi. Jag hade en ful lila vinterjacka och pannband. Ska göra listan jag med då jag kryat på mig ... ligger sjuk nu så ... Kram kram