onsdag 6 maj 2009

Pocket & Trix - tredje paketet

Sista paketet i Pocket & Trix har anlänt! Jag blev jätteglad men också förbryllad. Som tidigare så har min hemlige bokvän valt att göra temapaket. Så här skriver hon i sitt brev till mig:

Först såg vi till världens orättvisor. Sedan till vårt eget välmående. Nu är det dags att värna om miljön.
Jag fick en bok; 100 sätt att leva ekologiskt/100 sätt att leva klimatsmart av Helena Jansson och Mattias Henriksson. Jag är väldigt nyfiken på boken eftersom jag alltid varit intresserad av miljö och mer och mer börjat få upp intresset för ekologiska produkter.

I paketet fanns också en chokladkaka, rättvisemärkt och jättegod ;-)

Slutligen fick jag något som förbryllade mig. I brevet hade min hemliga bokvän skrivit att hon skickat med en liten ledtråd så jag kan lista ut vem hon är. Ledtråden var en förpackning kryddmix, Santa Marias Garam Masala, en kryddmix för indiska maträtter med smak av yoghurt, ingefära och cayenne. Jag kollade igenom deltagarlistan för Pocket & Trix, jag tänkte att hennes bloggnamn kanske hade någon anknytning till kryddor eller Indien. Sedan kom jag på att min hemliga bokvän kanske heter Maria (Santa Maria)... Men min gissning är till slut Hanna, eftersom hon ska bo i Indien resten av året. Det ska bli spännande när min hemliga bokvän avslöjar sig, jag kanske har helt fel :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Att du inte hittade henne kan bero på att du letade fel. Jag är din pocketbyte MINI vän och jag ska skicka paketet imorgon.
Leta i Pocketbyte & Trix istället.

//Din hemliga pocketbyte MINI vän ;)

Hanna sa...

Du har så rätt. Sitter just nu vid sambons indienarbetsplats. Det blir en lite halvtrist dag här eftersom vi just nu är "mellan hotell". Arbetsgivaren fjäskar lite för oss så vi ska ut till en resort i helgen. Jag klagar inte.

Hanna sa...

Tack för tacket på min sida. Vad roligt att mina idéer gick hem, jag har haft jätteroligt när jag funderat ihop paketen också. Att det är lika roligt att ge som att få stämmer verkligen.