onsdag 24 oktober 2007

Sjuk

Jag har inte mått riktigt bra under den senaste veckan. I maj bet jag av en tand. Jag var till tandläkaren då och skulle dra ut den, men han lyckades inte dra ut hela. Jag skulle få en remiss till käk-kirurgen för att operera bort den, så snart jag hade slutat amma. Men jag hann inte vänta så länge, istället fick jag en infektion förra helgen. Jag fick feber, kinden svällde upp jättemycket och jag hade ont, hemskt ont. Fick åka in på akuten och dränera för att minska svullnaden lite.

Och så fick jag en akut tid för operation, nu i fredags. Eftersom jag fortfarande ammar så fick jag nöja mig med lokalbedövning istället för att sövas. Men operationen gick brai alla fall. När bedövningen släppte fick jag jätteont. Det kändes inte så roligt att vara tvungen att nöja sig med en Alvedon, istället för att ta något starkare... Men nu har det ju gått några dagar och det känns bättre.

Inte nog med operationen - både Lillan och jag har varit förkylda i veckan också.

Jag har läst ut "Pojke försvunnen" av Anna Jansson. Orkade inte läsa hela serien kronologiskt. Däremot har jag börjat på "Freja" av Johanne Hildebrant och planerar att läsa hela triologin. Har velat göra det länge.

Jag fick en pocketogram-bok i brevlådan häromdagen också. "Bokcirkelns bekännelser" av Elizabeth Noble. Den verkar lovande, så vi får se om den lyckas infria mina förväntningar.

Inga kommentarer: