onsdag 24 oktober 2007

Sju sanningar

Jag läste om utmaningen på Översättarhelenas sida.

1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Sju sanningar om mig...

1. Jag är åkrädd. Hela tiden när jag åker med någon annan så är jag rädd för att bli mos. Men när jag kör själv så är rädslan som bortblåst!
2. Jag drömmer om att någon gång få skriva en bok. Jag har själva idén, men det är tiden och ekonomin som saknas.
3. Jag har haft husdjur ända sedan jag var fyra år. Jag gjorde mina föräldrar gråhåriga med tanke på alla djur jag släpade hem. Som mest hade jag två hästar, en hund, två marsvin, en fågel och en leguan. Samtidigt! Inte ens när jag flyttade hemifrån har hemmet varit tomt på djur, förrän nu, och jag saknar det inte ens! Konstigt!
4. Jag har extremt torr hud och är beroende av hudkrämer, handkrämer och liknande, annars känner jag mig som ett sandpapper.
5. Jag kan inte åka förbi eller gå förbi skyltar och liknande utan att läsa dem. Oavsett fastän jag har bott i samma område i tre år så läser jag fortfarande gatunamnet varje gång jag åker förbi skylten.
6. Jag har myrfobi. Myror är mycket äckligare än ormar, spindlar, getingar eller andra djur som andra människor är rädda för.
7. Jag har taxilegitimation. Har dock inte kört taxi på fyra år nu, men det var ett bra extraknäck när jag pluggade.

Jag utmanar: Ellen, Lena, Virra, Malin och Fröken Nina.

2 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Ojojoj, jag skulle ju varit rädd för hälften av dina husdjur! Förresten tror jag att jag är lite rädd för marsvin också.

Anonym sa...

Jag har svarat på din utmaning har även lagt till dig bland mina länkar. Älskar böcker så jag kommer att titta in här ofta :)