måndag 29 oktober 2007

Bokfemman vecka 44

Veckans tema för Bokfemman är drömvärld. Nämn fem böcker som du skulle vilja hoppa in i och få uppleva irl om du kunde.

* Harry Potter
Jag är helt förtrollad av atmosfären och skulle gärna uppleva en stund i den världen. Och gärna passa på och lära mig lite magi också :-)

* Sagan om ringen
Nu har jag visserligen inte läst böckerna ännu *pinsamt* Men jag älskar miljöerna i filmerna.

* DaVinci-koden
För att jag är intresserad av historia, religion, resor och gåtor och här får man allt i ett.

* Saga från Valhalla
Jag älskar nordisk mytologi och det vore riktigt coolt att se och uppleva den tiden irl.

* Astrid Lindgrens böcker
Vore det inte underbart att få se Helvetesgapet, Mattisskogen, Nangijala och Landet i Fjärran och få träffa vildvittror, grådvärgar och Karlsson på taket?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Det finns en utmaning till dig på min blogg. Om du har lust.