måndag 21 januari 2008

Pigga barn, pigga föräldrar

Pigga barn – Pigga föräldrar är skriven av hälsopedagogen Zarah Öberg. Det är en inspirationsbok för hela familjen, för att de ska få en mer hälsosam vardag. Den innehåller fakta och inspiration för rolig motion, en shoppingguide och en hel del nyttiga, men goda recept. Jag har lagat ett flertal recept från boken och tycker att det är enkla, goda recept som passar hela familjen. Det finns också en mängd vardagstips för att förenkla vardagen för barnfamiljer som vill leva hälsosamt men ändå få tid över till varandra. Författaren brinner verkligen för sin sak. Hon är expert på ett flertal sajter, som www.kostkoll.se och www.piggabarn.se. Hon strävar efter att alla barn ska vara pigga och glada och leva ett hälsosamt och sunt liv. Den glädjen och målsättningen strömmar igenom hela boken. Man blir inspirerad av den. Jag tycker att vi lever relativt hälsosamt idag, men efter att ha läst boken känner jag att jag vill jobba ännu mer för en hälsosam vardag för min dotter och för hela vår familj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Hur går det med läsutmaningen? Jag håller på att traggla mig igenom Röda rummet nu. Går över förväntan hitills måste jag säga, även om den är tuuuung..

Anonym sa...

Borde också läsa, vill leva hälsosammare men... jag har inget att skylla på egentligen men det går ändå dåligt. :-)