tisdag 20 november 2007

Bokfemman vecka 47

Den här veckan var verkligen Bokfemman svår. Jag läser inte så mycket thrillers. Antingen läser jag deckare eller så läser jag skräck, medan det känns som att thrillers ligger mittemellan. Jag fick tänka lite för att komma på mina fem.

Temat för veckans Bokfemma är thriller. Nämn dina 5 favoriter ur genren.

* I samlarens spår av Jeffrey Deaver
* Tyst gisslan av Jeffrey Deaver
* Ensam kvinna söker an John Lutz
* När lammen tystnar av Thomas Harris
* Jurtjyrkogården av Stephen King

Orkar inte motivera dem idag. Vet att flera av böckerna finns med på andra listor också, men det här är nog inte riktigt min genre.

Jag har läst igenom några andra listor på fem thriller-favoriter och insett att jag har många olästa thrillers i min bokhylla. Bland annat Dean Koontz "Falskt minne" och "Gömstället", Jeffrey Deavers "Den tomma stolen", Thomas Harris "Hannibal" och Stephen Kings "Det". Jag läste mycket Koontz för några år sedan, men kommer inte ihåg vilka jag har läst. Har dock just fått tag på "Skymningsögon" igår, så den kommer snart att läsas.

Inga kommentarer: