tisdag 13 november 2007

Bokfemman vecka 46

Yes, här kom ju det temat som jag spånade på förra veckan. Vad kul!

Veckans tema är middagsbjudning, men den här gången för författare. Nämn fem författare som du skulle vilja bjuda hem på middag och motivera varför.

* Astrid Lindgren: för att höra henne berätta om hur hon har gjort för att skapa de fantastiska karaktärerna som har fängslat alla dessa barn
* Johanna Nilsson: för att vi verkar ha mycket gemensamt och för att jag älskar och känner igen mig så mycket i hennes böcker
* Herman Lindquist: för att han har ett stort historiskt kunnande och är bra på att berätta, han kanske skulle kunna motivera mig till att läsa serien"Historien om Sverige" som jag har stående oläst i bokhyllan...
* Sylvia Plath: för att hon är en av mina absoluta favoritförfattare, jag har läst "Sylvia Plaths dagböcker" och skulle vilja få veta mer om hennes liv
* Jonas Gardell: för att det behövs någon med humor som muntrar upp middagen och Gardell har både humor och allvar.

Inga kommentarer: