söndag 27 december 2009

Marknadsföring för kulturarbetare

För mig som är egen företagare är det viktigt med marknadsföring. Som frilansare så kan jag inte marknadsföra mig på samma sätt som butik. Jag måste marknadsföra mig själv snarare än mina produkter/tjänster. Jag är själv mitt varumärke. Marknadsföring för kulturarbetare tar upp sådana saker - hur marknadsföring går till och hur man kan öka sin försäljning ifall man jobbar med ord, ton, bild och scen. Boken tar upp allt från affärsidé och marknadsplan till försäljning, att ta betalt, ekonomi och presentationsmaterial.

Det är en lättläst bok med många praktiska råd och konkreta exempel och en av de få som riktar sig till den typ av verksamhet som jag har. Jag rekommenderar den därför varmt till alla som jobbar som frilansare, författare, konstnärer, musiker eller liknande och behöver komma igång med eller få ny inspiration till att marknadsföra sig själva. Marknadsföring för kulturarbetare är skriven av Roffen Engström och Ulf Odencrants och den är utgiven av Björn Lundén information.

Inga kommentarer: