onsdag 2 december 2009

Frågeformulär 2 Julklappspåse Large

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Jag läser det mesta, men framförallt faktaböcker, deckare och ungdomsböcker.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Johanna Nilsson (har alla utom SOS till mänskligheten)

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Njae, mest svenska.

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Jag lyssnar väldigt lite på böcker eftersom jag äger få ljudböcker. Men vill gärna lyssna mera, så deckare i mp3-format vore inte alls fel.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Nej.

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Tyvärr har jag inte det.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Bildning och underhållning. Jag läser gärna deckare när jag vill koppla av, men just nu är det mycket faktaböcker och reportageböcker.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Chicklit, science fiction, fantasy, historiska romaner och självupplevda böcker (har fått en överdos av de senaste)

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Ja, en lista finns i menyn på vänster sida i bloggen.

Jag är lite svår på böcker eftersom jag jobbar som bokrecensent. Jag får därför hem väldigt många av de nyaste böckerna gratis. Att välja böcker från min önskelista är ett säkert kort. Jag blir också glad för faktaböcker exempelvis om språk, litteraturvetenskap, föräldraskap. Pysselböcker och receptböcker/kokböcker går också hem. Jag har tyvärr ingen kategoriindelning på min blogg eller någon lista på böcker jag äger eller har läst. Måste ta tag i det där framöver.

Läs gärna igenom de inlägg som finns under pocketutbyten i menyn på vänsterkanten. Där finns mycket matnyttigt för hemliga bokvänner.

Inga kommentarer: