lördag 15 december 2007

Bokfemman vecka 50

Jag har ju varit bortrest, så jag är lite sen med bokfemman den här veckan, men nu kommer den. Den var svår den här veckan. Jag har ofta svårt att komma ihåg titlar och de få titlar jag faktiskt kommer ihåg är de bra böckerna. De dåliga förtränger jag oftast direkt, men jag fick anstränga mig lite och lyckades komma ihåg hela fyra stycken!

Temat för den här veckan är att sammanfatta årets bokskörd. Nämn de 5 sämsta böckerna du har läst i år.

1. Lord Nevermore av Agneta Pleijel. Har inte lyckats komma igenom den ännu. Har läst så mycket bra om den boken och har haft den på min "att läsa-lista" länge, men när jag väl började så kom jag kanske 50 sidor, sedan var det stopp.

2. Eragon av Christopher Paolini. En bok som det pratats mycket om, men som inte var i min smak.

3. Självkänsla nu av Mia Törnblom. Lite för hurtig för min smak och utan något riktigt budskap. Det känns som att jag redan visste allt, det kom inget nytt.

4. Barnaboken av Anna Wahlgren. Den här borde egentligen vara på första plats för jag avskydde den verkligen. Den utgåva som jag läste utgavs 1998 så kanske finns det en uppdaterad version att läsa. Men det tänker jag inte göra. Boken innehåller konstiga råd, typ ta med en korsett till förlossningen så du får tillbaka din gamla figur efter att du fött. Nej, den följer verkligen inte min syn på föräldraskap. Blev så upprörd att jag inte ens läste ut den.

2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Lord Nevermore - hopplöst fall. Håller med! Fast den försökte jag mig inte på i år, så dem finns inte med i min s k bokfemma.

Anonym sa...

jag har inte läst boken eragorn - men sett filmen som inte föll mig i smaken alls.