lördag 7 februari 2009

Utmaning

Har blivit utmanad av Lindsey att visa den sjätte bilden i sjätte mappen i min dator. Det är ju en utmaning som snurrat runt ett tag, men slutligen då nått mig.
Det här är reglerna: Gå in i mappen Mina bilder. Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden. Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

Den sjätte mappen är min jobbmapp och när jag öppnar den så hittar jag en massa andra mappar, en mapp för varje jobb jag gjort, varje artikel jag skrivit. Jag valde den sjätte mappen och där fanns bilder och text från en artikel jag skrivit om babybokprat. Artikeln är publicerad i Västerbottens-Kuriren och jag har även skrivit en artikel för Vi föräldrar om just babybokprat. Den är med i specialnumret Vi föräldrar - Första året som kommer i mars. Babybokprat är helt enkelt högläsning ur pekböcker för bebisar mellan 5-8 månader. Det anordnas av biblioteken och är riktigt skojigt. Jag gick med min dotter när hon var liten och hon älskade det.

Jag skrev artikeln en dag när min sambo jobbade så jag hade med min egen dotter. Hon sitter med ryggen emot, längst upp till vänster på bilden. Hon var 10 månader på bilden. Hon var egentligen för gammal för babybokprat då, så hon tyckte att det var lite tråkigt att lyssna så hon bläddrade hellre själv i böcker hon hittade.
Bilden är tagen på Ålidhemsbiblioteket i Umeå i april 2008.
Jag vet inte riktigt vem jag ska utmana eftersom jag vet att många redan gjort den här utmaningen, så jag låter helt enkelt vem som helst som läser detta göra utmaningen!

Inga kommentarer: