lördag 16 februari 2008

Mycket på gång

De senaste veckorna har jag fokuserat på tentaplugg. Varenda stund som dottern har sovit så har jag pluggat. I lördags skrev jag tenta i ekonomistyrning. Har inte fått veta något resultat ännu, men jag hoppas förstås att jag klarat mig.

Under pluggtiden har det inte blivit mycket annan litteratur. Jag har flera böcker på gång som jag har svårt att slutföra. Annika Lantz 9½ månad, Kernicks Handel med döden, Strindbergs Röda rummet samt Austens Förnuft och känsla ligger halvlästa på mitt nattduksbord. Strindbergs bok läser jag till utmaningen Klassikerns år. Och Austens bok läser jag till bokcirkeln.

Inte nog med pluggandet. Vi flyttar om 1½ vecka också. Tll en dubbelt så stor lägenhet - gissa om jag längtar. Ett rum ska bli arbetsrum/datarum/bibliotek. Det är nog det bästa med hela flytten! Dock är det mycket att göra. Framförallt när man har en åtta månaders tjej som kryper, ställer sig och klättrar.... Nästa vecka kommer mina föräldrar på besök en vecka för att hjälpa oss med barnpassning och flyttbestyr. Det skulle nog inte gå annars. Särskilt som att sambon jobbar mer än 300 timmar denna månad.

Som ni förstår så blir det väl inte sådär jättemycket recensioner de närmaste veckorna. Men någon kommer väl att komma emellanåt eftersom jag inte klarar mig om jag inte får läsa :-) Jag ska börja med att lägga ut en recension på två böcker om Hagamannen som jag nyligen läst. Skrämmande läsning för oss Umebor, men intressanta böcker som jag rekommenderar alla att läsa.

Inga kommentarer: